Verhuisperikelen en kerstcadeautjes

18 oktober 2015 - Oslo, Noorwegen

Hoera! Vanaf 7 december permanent een kamer en vanaf volgende week een tijdelijke. En dan ben ik wel klaar met verhuizen hoor, dan mogen mensen op bezoek komen ;)

Heb de blog en m'n dagboek wel een beetje verzuimd de afgelopen dagen, maar het gaat goed! Ook het experiment bleek goed te werken en of we resultaten krijgen zien we deze week. De komende weken staan in het teken van qPCR en dan zien we wel weer verder. Mijn begeleidster gaan voor 4 weken naar Japan dus dat werkt niet mee gezien ze iets (primers) voor me moet ontwerpen op de computer. Noorse mentaliteit, je went eraan.

Heb me voorgenomen dat elke keer als ik in de supermarkt kom en ik zie iets wat ik niet ken, dat ik het koop. Dit had tot nu toe vooral betrekking op klein snoepgoed (goed nieuws voor Cecilia, ze zijn hier dol op schepsnoep). Maar laatst vond ik iets bij het broodbeleg dat Banos heette. Superzoet en blijkbaar iets waar een hoop mensen mee zijn opgegroeid. Het is een soort pindakaas maar dan van banaan. Erg aan te raden met chocoladehazelnootpasta op een geroosterde boterham.

Ook ben ik iets meer aan t proberen om de taal op te pakken. Maar hun uitspraak is echt zo wezenlijk anders dan hoe wij het doen?. Wat het ook niet makkelijker maakt is dat er 5 2 lettercombinaties zijn die hetzelfde worden uitgesproken (laat ze dan weg!).

Heb vandaag een vervroegd kerstcadeautje gekregen: Bas en ik gaan voor kerst met de trein naar Lillehammer! Een leuk uitstapje vlak voor kerst en hopelijk kunnen we langlaufen (dat is sowieso verplicht als je in Noorwegen bent, overigens). Zijn cadeautje ligt hier al klaar... Heb er zin in!