tijd vliegt

1 december 2015 - Oslo, Noorwegen

Oh jee, een blog bijhouden is moeilijk als de tijd zo snel gaat. M'n gewone dagboek loopt ook alweer een week of 2 achter ben ik bang. Ben altijd bang dat ik vergeet wat op te schrijven als ik er zo lang niets in geschreven heb haha. Hoe dan ook...

Vorige week was m'n moeder op bezoek! Zal niet zeggen hoe vaak de woorden 'verdwaald' en 'waar ben je?' zijn gesproken maar alles is goedgekomen. Het was heel gezellig en we hebben door de stad gekneurd met het OV.

Op stage heb ik t gevoel of het een beetje stroef gaat. Of ik heb het heel druk, of ik heb niets te doen en dat ligt puur aan de aard van de experimenten. Kan er helaas zelf niets aan doen. Prof wilt dat ik wat dingen moet oefenen maar heb niet 't idee dat de resultaten an sich er beter op worden, erger nog heb ik meer het idee dat ik mijn materiaal aan het verspillen ben. Heb een beetje het idee of ik niet genoeg gedaan krijg maar het is pas 1 december dus er is eigenlijk nog tijd zat. Goede nieuws is wel dat het nog steeds erg leuk en gezellig is. Susann zei dat ze het leuk vond dat ik er was zodat er wat leven in de brouwerij is. Een ander persoon op het lab liet mij gretig de bouwplannen van het nieuwe gebouw zien wat ze maken 'zodat je kunt zien waar je strakjes je postdoc komt doen'. Zoveel vertrouwen in mezelf wil ik ook wel ;)

Helaas heb ik gister mijn comfortabele kamer in Bjolsen achter me moeten laten. Ik kan gelukkig een paar daagjes bij Jorke en Mariska logeren. Jorke is een PhD student uit Leiden. Gister hebben we draadstaal gekeken en pepernoten gegeten. Eigenlijk best raar als je er zo over nadenkt. Van het weekend moet ik even kijken wat ik doe, sinterklaas vieren in een hostel of kijken of ik ergens kan logeren, maar wil er nu nog even niet over nadenken als ik eerlijk ben haha. Vanaf 7 december eindelijk dan in het rode huisje waar ik al zo veel over heb gehoord. En niet heel erg lang daarna is het alweer tijd voor bezoek. Elizabeth komt op 10 december en de 19e Bas alweer. En dan zit ik alweer op de helft. Dan zit ik alweer op de helft?!

1. Hub:
    1 december 2015
    He Lotte leuk verhaal weer. Beetje meer vertrouwen in jezelf mag best. Tof dat je zoveel bezoek krijgt, allemaal moedige mensen die vliegen geen probleem vinden......blijkbaar. Als weer thuis bent dan laat ik een schaal bitterballen aanrukken. Veel succes komende tijd ook met verhuizen. Hub
  2. Maykel:
    25 december 2015