2 maanden onderweg

29 oktober 2015 - Oslo, Noorwegen

Het is nu bijna 8 weken geleden sinds ik vertrokken ben, en op verzoek van m'n vader moet ik even hard genoeg nadenken om weer een verhaaltje te vullen.

Heb vorige week een italiaanse pyjama party gehad. Had even een weekje nergens om officieel te wonen dus heb ik bij Elia geslapen. Met z'n 2 andere italiaanse huisgenoten en de 'afro norwegian' tweelingbroers. Hij heeft pasta carbonara voor me gemaakt, dat was vet lekker. Nu weet ik hoe 't echt moet. Afgelopen zondag ben ik naar m'n nieuwe kamer verhuisd. Het verhuizen zelf is niet zo leuk, maar wat wel heel erg leuk is, is dat je wel de hele stad krijgt te zien. Het uitzicht is weer eens fantastisch. Ga niet naar Noorwegen voor het eten, maar ga voor het uitzicht.

Gister ben ik naar een ballet/dansvoorstelling geweest in het operahuis, dat was heel erg leuk! En zelfs nog goedkoper dan naar de film. Daarna ging ik met de bus terug en toen zag ik dat de stoffering van de bus niet een standaard geometrisch patroon was, maar dat er typisch Noorse objecten op staan afgebeeld. Het is officieel, Noren hebben te veel geld.

Heb ook al een tijdje niet meer in mijn papieren dagboek geschreven... oeps. Ga er nu weer geen tijd voor hebben want Bas komt vandaag op bezoek! Over een kleine 3 uurtjes zal hij op de stoep staan. Heb een aantal leuke dingen op het programma staan. Maar dat vertel ik wel als hij weg is, want anders is het geen verrassing meer.

Voor de rest gaat het op het lab wel oke. Ik merk dat ik enorm systematisch moet zijn want anders loopt het helemaal in de soep. Met koken en bakken gaat dat prima, met andere dingen (zoals opruimen of losse taken) ben ik enorm snel afgeleid. Gister waren begeleidster en ik beide 1/3e van het totale protocol vergeten. Oeps.. Hoewel ik zelf niet altijd het gevoel heb dat het even goed gaat, was ze erg lovend, dus dat is heel erg leuk. Hoop alleen dat we niet te veel tijd verspeeld hebben en dat het strakjes allemaal wat sneller gaat. Maar misschien wil ik ook wel te graag, ik weet het niet. Tijd om weer eens wat te doen. Zal wat nieuwe foto's uploaden in uitjes en dingetjes zodat je weet wat er speelt!

1. Hub:
    1 november 2015
    Moest van mijn vader.....beetje uit de context lijkt me maar het resultaat telt! Ik zag de inhoud van de koffer van Bas, dat wordt snacken de komende dagen. Ben benieuwd naar de pasta carbonara, die mag je eens voor me maken. Veel plezier dit weekend samen en succes met je onderzoek de komende tijd.