Erop uit

21 september 2015 - Oslo, Noorwegen

Dit weekend voor het eerst het gevoel gehad dat ik ontspannen leuke dingen kon doen. Ondanks dat ik hier pas 2 weken ben voelt het al langer, een teken dat ik me thuisvoel?

Begin steeds meer aan de omgeving en de mensen te wennen. Het ritje met de t-bane naar huis is echt fantastisch. Het uitzicht de huisjes... eenmaal weg uit het centrum is het een heel andere stad.

Zaterdag ben ik met 2 mensen van het lab naar de vlooienmarkt geweest. Heb 2 bakblikken gescoord om samen met mijn nieuwe huisgenoten brood te bakken, een fiets voor Susann (als ik ergens goed in ben is het koopjes jagen...) en een gietijzeren wok voor mezelf (die ik hopelijk aan het einde van deze trip mee naar huis kan nemen als ik nog 5 kg over heb). Helaas was ik denk ik te laat voor de schoenen :(. Naderhand was ik met Elia naar de skischans gegaan. Aanvankelijk had ik niet zo'n zin met die loodzware pan te sjouwen maar ik moet gewoon vaker ja zeggen, want het uitzicht was fantastisch! De volgende keer neem ik m'n camera mee.

Gister heb ik een rondje om het Sognvann meer gelopen. En ik was niet de enige ;) met het mooie weer stroomt de t-bane leeg en de paden vol. Het is echt schandalig hoeveel mensen hier hardlopen, raak er bijna door geïnspireerd (bijna). En 's avonds hadden we een food-swap party. Naast de 1000 kg jam die Kat gemaakt had hebben we allemaal lekkere dingen gegeten. Heb ook de jongen ontmoet die ervoor heeft gezorgd dat ik nu woon waar ik woon, en 'm uiteraard bedankt.

Vanmiddag ben ik overgehaald om een keer te gaan langlaufen... Het schijnt in het begin nogal moeilijk te zijn (lekker aanmoedigend) maar heel erg leuk (als je niet meer 20x op je smoel gaat dus). Dus ik ga het maar positief benaderen en het proberen, het klinkt op zich wel spannend.

Nu weer verder met de orde van de dag. Er wacht een presentatie op me voor deze week als we met z'n allen naar Geilo ("jijlo") gaan als teambuildingsuitje. Het is helaas niet altijd feest!

1. Lise:
    23 september 2015
    Lotte!! Super leuk om al je verhalen te lezen:) Zo te horen heb je al aardig wat mensen leren kennen en heb je je koopjesinstinct al aardig kunnen volgen:P Sowieso gaan langlaufen, super leuk! Heb het wel eens gedaan in Duitsland en als je een beetje mazzel hebt zijn er bij veel routes al voor gegraven geulen haha. Succes met je presentatie en have fun! xx Lise
  2. Lia:
    24 september 2015
    Ha Lotte leuk om te lezen dat je nu al thuisvoelt heb je wel tijd om stage te lopen?