Eerste echte berg

25 september 2015 - Geilo, Noorwegen

Een uurtje of wat geleden net terug gekomen uit Geilo. Wat een gave trip was dat zeg. Ik wist dat Noorwegen mooi was maar zo mooi? Het water, de bomen, de bergen... Geen spijt dat ik hierheen gekomen ben, echt niet.

Het huisje was ook heel erg leuk en knus en gezellig en eigenlijk alles wat je van een zo'n berghutje verwacht. Maar dan met een vaatwasser. Ik heb een typisch Noors gerecht gegeten van gestoofde lam en kool (ik moet even navragen hoe het ook al weer heet) en heel veel chocolade. Over chocolade gesproken, hier is chocolade echt een big deal, net als schepsnoep. In elke supermarkt, groot of klein staat een apart schap met schepsnoep en chocolade voor de uitgang. Erg verleidelijk.

Terug naar de titel, ik heb mijn eerste echte berg beklommen! 1600m omhoog (met stenen trappen) maar helaas te slecht weer voor het complete uitzicht. Kreeg nauwelijks adem (ik moet nodig weer naar de sportschool) en op de weg naar beneden had ik knikkende knieën maar het was het heel erg waard. Zelf heb ik niet heel veel foto's genomen, dus ik wacht even op die van de anderen, dan kun je het met eigen ogen aanschouwen. Terug in het huisje lekker tøflers aandoen (in Noorwegen zijn het oude oma slippers, maar ze zijn echt fantastisch, ik ga misschien morgen een paar kopen). Maaaaaar we waren er natuurlijk niet alleen voor de natuur en het landelijke gevoel maar ook voor presentaties van heel de groep. Het is heel leuk om te zien hoe iedereen goed met elkaar kan opschieten en ook binnen de werkomgeving erg ontspannen met elkaar omgaat. Vanaf vandaag ben ik hier 3 weken maar ik denk dat ik het hier nog wel even ga volhouden. Iemand vroeg me vandaag wat ik het meeste mis van thuis. Dat zijn toch wel Nederlands eten en m'n fiets. Dus als iemand zich geroepen voelt om een fatsoenlijk blok kaas op te sturen...

p.s. Ik ben blijkbaar meer 'viking' dan de Noren. Zij met hun wollen sokken, ondergoed. trui en muts de berg op, en ik in mijn joggingbroek.

1. Bas:
    25 september 2015
    Ik wil je wel een zak aardappels sturen. :P
  2. Hub:
    25 september 2015
    Ik heb je ooit horen zeggen: "snap niet dat mensen vrijwillig gaan sporten"! Ik heb je gezegd: "daar kom je ooit nog van terug". Nou ziehier, eerder dan gedacht!

Als je me je adres eens doorgeeft dan kon je zomaar verrast worden door een blok kaas. Verder ben ik heel erg blij dat e het zo naar je zin hebt. Fijn weekend van JeVader!
  3. Lia:
    25 september 2015
    Ik heb niet veel overtuiging meer nodig het is overduidelijk dat jij daar op je plaats bent,wel grappig dat ik jouw verbazing over alles tussen de regels doorlees .Blijft dus nog altijd wat te ontdekken, heerlijk!!!! Amuseer je en dikke knuffel van moeders