Eerste dagen

8 september 2015 - Oslo, Noorwegen

Vrijdag ben ik met Bas vertrokken naar Oslo. Het vliegtuig had vertraging opgelopen en het begon met regenen toen we daar waren. We bleken naar het verkeerde hostel te zijn gelopen. Maar die man verzekerde ons dat het maar 10 minuutjes lopen was. Nu geloof ik hem wel, tenminste, als je van boven naar beneden gaat. We lagen om 3u eindelijk eens in ons bedje...

Zaterdag en zondag hebben we kort de stad bezocht. We zijn op de vesting geweest en in de hele mooie botanische tuin. En ik had mijn eerste blaar.

Op zondag is Bas op de trein gestapt. Had me de hele tijd groot gehouden maar op het station had ik het toch wel even moeilijk. Gelukkig zie ik 'm snel weer.

Momenteel zit ik nog in het hostel en ben nog steeds op zoek naar een verblijfplaats. Een andere prof op het lab maakte al de schertsende opmerking dat ik onder een brug woon. Blijkbaar is dat een universeel gezegde. Het hostel is niet ideaal, maar hopelijk vind ik snel genoeg een plekje. Anders nog maar een paar nachtjes daar blijven. Ik heb een "reisekort" waarmee ik in heel Oslo met de Trikke tram, bus of metro mag. Dat maakt dingen al een stuk aangenamer. Ze hebben daar in de bus dezelfde OV incheck dingen als in Utrecht in de bus overigens! Hoef me alleen met deze kaart niet steeds opnieuw in te checken (Tenminste, dat is wat ik begrepen heb). Een gewoonte die ik niet moet meenemen terug naar huis!